onsdag 17 december 2008

Hej fran Kuba

Har kommer en kort halsning fran ett varmt och mestadels soligt Kuba! Skrev ett inlagg precis innan jag skulle aka men fick brattom och rakade radera det innan jag publicerat det. Illa men nu kommer har en liten halsning i alla fall.

Har ar runt 25 grader och for det mesta soligt. De tva senaste dagarna har nagra moln letat sig in och stort mitt projekt att bli lite harligt solbrand. Men lite farg ska jag forhoppningsvis lyckats skrapa ihop innan jag lamnar de varmare breddgraderna for betydligt kallare och nordliga breddgrader. Resorten ar fin, maten ar helt okej, inget fantastiskt men inte heller nagon katastrof. Aven om det inte kostar nagot (ar ju pa allinclusive) sa forvantar sig folk att fa dricks. Sa det gar at en del pengar trots allt. Imorgon ska vi till Havanna pa utflykt. Tar ugnefar 2 timmar dit och vi aker tillsammans med ett gang kanadensare. Det ar forvrigt ratt mkt kanadensare har pa Hotel Sirenis La Salinas i Varadero. Inte heller Havanna-resan ar speciellt billig, far betala 40 pesos (1 pesos = 1.4 Cdollar=10 kr). Det verkar som om kubanerna vet hur man utnyttjar turisternas pengar pa basta satt. Men men...ar val antagligen enda gangen jag ar pa Kuba sa det ar bara att spendera.

I ovrigt har vi mest stannat pa resorten. Har finns bade strand, pool, mat och drinkar sa det mesta finns pa bekvamt avstand. Jag och Mila (den tyska tjejen) har spelat tennis 1 timme varje dag bade igar och idag. Skoj, fast vi ar bada ratt kassa. Haha. Igar var vi ute en svang i Varadero (orten dar vi bor). Var pa Bar 62 och lyssnade pa lite livemusik och blev allihop upplurade pa "scen" for att dansa 'Shakira/Michael Jackson'-dans, Reggaeton (stavning??), salsa mm...Pinsamt och nagot vi nog alla snart har glomt (las fortrangt).

Internetet har ar absurt dyrt och ofantligt langsamt. Sa darfor blir det troligtvis inte fler uppdateringar fran Kuba just nu. Far aterkomma med en reseskildring senare istallet.

Men jag har det bra har pa stranden, med 25 grader och sol, den 17 december 2008. Jag hoppas att ni alla har det bra trots kyla hemma (och i Osterrike).

Massa kramar till alla!! Tanker pa er och saknar er!

Inga kommentarer: