söndag 29 mars 2009

Dags för uppdatering...

...för nu har det ju nästan gått en vecka sen sist! Får väl skylla på att det är mycket plugg nu med bland annat tenta på fredag.

Så vad har hänt här sen förra helgen? Självklart så har jag kollat på konståknings-VM! På teve alltså. Eller rättare sagt via internet då CBC sände live via internet. Riktigt synd att svenskarna inte lyckades...särskilt med tanke på kommande OS-år. Desto intressantare tycker jag att Damernas friåkning var! Yu-Na Kim från Korea är riktigt grym. Och inte illa att få se en trippel axel av Mao Asada från Japan. Och kul för Kanada att få en silverpeng!

Mer då? Igår var jag och Sasha och tittade på den lokala konståkningsklubbens (Kitchener-Waterloo Skating Club) årliga show. Var riktigt mycket folk och tittade så det märks att intresset för konståkning är lite större här. Det visade sig att klubben här är riktigt stora på paråkning! Fanns kanadensiska ungdoms- och juniormästare i klubben. Härligast att se var nog paret där tjejen är 10 år och killen 13. Snygga lyft och hög dubbel twist! Riktigt grymma var de. Hittade ett klipp på youtube...



Och just det...för er som var med på VM 2007 i Kanada och minns Brian så åker ju han paråkning här. Han visade upp sig, dels med sin riktiga partner. Ett klipp från kanadensiska mästerskapen... Här dock med en "gammal" partner.

Utöver detta så gjorde Brian och en annan kille (Dylan Moscovich) ett paråkningsnummer med två killar! De gjorde lyft och kast...hur roligt som helst att se! Försökte fota men blev bara vitt från strålkastarna... Och inte hittar jag nåt på youtube heller. Ni får väl helt enkelt tro mig när jag säger att det var underhållande =D.

Temat på isshowen var Across The Universe And Love, med musik ur filmen med samma namn. Härligt med Beatles-musik och jag blev sugen på det som tema för kommande säsong för ett visst konståkninglag...hihi. Får väl se hur det blir.

Mer från veckan som gick? Käkade sushi förra helgen, men tycker fortfarande inte om det. Så nu får det nog räcka med den saken för ett tag. Idag blev det kina-mat; dumplings och vårrullar och diverse andra läskiga saker. Emma åt t ex kycklingfötter. Föredrar fortfarande spaghetti med köttfärsås...

Var ju hos frisören en sväng också. Slängde i lite ljusa slingor i håret och klippte lite. Så, såhär ser jag ut nu. Inte blond med allt lliiiite ljusare i alla fall.


Nästa vecka blir det plugg plugg plugg. I alla fall tills på fredag. Till helgen blir det bankett med alla sportfånar på skolan (alla som är med i ett skollag får gå) så då åker tjusiga klänningen på. Och på fredag inleds team-VM i Zagreb med korta programmet!!!!! Jag kommer att dö av nervositet...kommer antagligen låsa in mig på mitt rum några timmar på fredag och lördag och uppdatera webbsidan hela tiden... Ta hem GULDET igen tjejer!!

3 kommentarer:

amanda sa...

va fint håret va!!!

Helena sa...

Jättesnyggt på dig (med blonda slingor). Jag kommer ha med min dator ner till Zagreb och har lovat Lissan att vara på Facebook i pauserna om det funkar med trådlöst internet i hallen.

elli sa...

haha.. shit va kul att se brian. åkte han nationals i år? vad kom han?! kanske var lite mer sanning i hans ord än i adrians =P
nu sitter vi här och väntar på att snart åka till lottningen. Spännande!! Dock kör de med seedad lottning inför korta, så vi kan inte få tidig träning hur det än går..gött =) Träningarna har gått bra och vi är superladdade!!
angående föregående inlägg tycker jag att du ska fortsätta tjata på dom att komma till sverige och att han kan åka i surprise nästa år.. med DIG!! ryktena går nänligen här nere att jag får tillbaka min roomie nästa år =) nu blir det duschen så vi kan glänsa lite på lottningen.. KRAAAAM