onsdag 18 mars 2009

Min 25årsdag!

Igår var det en underbar dag! Solen sken och det var riktigt vårväder ute! Behövde inte ens ha jacka på mig så varmt var det. Perfekt väder på MIN dag!

Vaknade upp redan vid kvart över sju för att hinna äta en ordentlig frukost innan tyskalektion vid halv tio. Avbröts dock i mina göromål vid tio i åtta av att Sveriges Radio Jönköping ringde! Kära syster hade fixat och trixat så att de ringde på min dag för att gratulera mig live i radio. Haha...så roligt! Och så hade de ringt upp mandisen också! Så vi fick prata lite. Saknar dig sys'! En kul start på 25årsdagen minsann. Efter detta upptåg bjöd jag mig själv på pannkaksfrukost á la amerikansk stil. Med sirap såklart. Mumma. Och så öppnade jag paket och post från Sverige =)



Iväg till skolan, en härlig promenad i solsken och vårvärme. Möts av glada människor eftersom det också var öppet hus på skolan. Och en hel massa grönklätt folk, eftersom det dagen till ära även var St Patrick's Day, något som man gärna firar även här! Efter en inte alltför ansträngande tyskalektion mötte jag upp Emma för att plugga lite. Blev dock inte så mycket gjort utan rätt snart begav vi oss till Grad' House (en restaurang/bar på skolan enbart för masterstudenter) tillsammans med Jason och Ada för att sitta ute i solen och fira St Paddy's med lite öl. Jag dricker ju egentligen inte öl men en sån här dag kunde jag tänka mig att göra ett undantag. Var faktiskt nästan gott ju! Vi blev fast där på uteserveringen och allt fler folk gjorde oss sällskap. Passade på att beställa Nachos till lunch och så gick jag och Emma till Williams Café för att köpa varsin tårtbit! Det var riktigt smaskigt! Emma bjöd =). Stannade kvar i solen hela dagen, från 12 till 16 innan jag kände att det var dags att bege mig hemåt... Skulle ju få blomsterleverans mellan 16 och 18!

Jason och Ada. Jag njuter av solen!

Grön öl! Och så nachos...


Tårta! Jag och Mehrdad. Har halsband från mamma och pappa på mig.

Pratade lite med mor och far i telefon...Så trevligt så! Och precis efter att vi lagt på kom blomsterbudet med fiiiiiiiina blommor! Tack mamma och pappa!!

Blommor!

Sen så var det vara att byta om för middag på restaurang Wildcraft tillsammans med vänner. God mat och goda vänner gjorde verkligen kvällen! Är så glad att alla ville komma. Firades med sång också =). Restaurangen bjöd på efterrätt med ljus i så då passade vännerna på att sjunga! Inte visste jag att de skulle bjuda på efterrätt så självklart hade jag beställt in ytterligare en. Så med två goda efterrätter, efter förrätt och huvudrätt, kan jag meddela att jag var riktigt mätt och belåten!

Flatbread med lax (förrätt). Alla vänner samlade!


Jag och Laura.



Dessert med ljus och sång från vännerna!

Tänkte avsluta kvällen på nån av stans pubar men då det var så mycket grönklätt folk ute för att drick irländsk öl så gav vi upp och gick hem istället. Lika bra att sluta på topp! Bjöds dock på säckpipeunderhållning innan vi gick hem. Inte irländskt men väl skotskt =P.


Säckpipor. Hani, jag och Mehrdad.



Tack till alla nära och kära och till alla vänner som gjorde min dag så härlig! Och inte visste jag att jag hade så mycket vänner!!


Alla presenter! Fotoram från Sasha.


Halsband med hängsmycke från Pilgrim från faster Lisa. Halsband från mamma och pappa.


Alla kort jag fått hittills! Tack =)

1 kommentar:

Sweet-saga sa...

Låter som om du fick en fantastisk dag! Kram