söndag 1 mars 2009

söndag

Denna söndag har varit en ganska tråkig dag. Sov till 10. Lyssnade på en lektion son jag missade förra veckan (online-kurs...), gick och handlade lite mat, pluggade lite till, tog en promenad med Emma (till mataffären igen), lagade middag och slutligen kollade jag på film (Rachel getting married) och åt Hägendazs glass.

Har kommit på att jag börjat längta hem nu. Inte hemlängtan sådär som man kan ha när allt man vill bara är att åka hem utan mer sådär att jag tycker det börjar kännas lagom nu. Som när man varit på semester länge och tycker att borta är bra men hemma bäst. Jag längtar efter svensk mat, efter ostmacka, vanligt svenskt bröd, smågodis, efter pappa som grillar ute i trädgården, gå på stan med mamma, gå till friskis med lillebror, tjöta med crille och lena hemma vid matbordet, mysa med saga i soffan...åka skridskor med Surprise...ha försenad 25års-fest för vänner (i början av juni kanske??), ha 25 års-fest för släkten, tjäna pengar...att bara vara hemma.

Jag inser förstås att en månad efter att jag kommit hem så kommer jag att sakna livet här. De nya vännerna, Tim Hortons, Starbucks, äta ute, shoppa... Men ändå känner jag mig rätt nöjd just nu. Så maj kan komma rätt snart tycker jag allt. Innan dess hoppas jag dock att jag har:

Besökt Vancouver

Köpt: Nya sneakers, köpt nya jeans (mer än ett par har gått sönder i grenen...måste vara alla långkalsongsdagar...), köpt träningslinne + ev hoodie från lululemon, handlat tröja på Roots, ev köpt vårjacka, köpt ny bikini, köpt extra snören+tejp till de nya skridskorna, nåt jag missat?

Shopaholic? Övervikt? nee...

3 kommentarer:

Anonym sa...

du. kan inte vi åka till nz på semester ttyp... nästa år? med mossan o fassan o så. det skulle va kul!!!

vi ses snart! hihi. pöss

Matilda sa...

det skulle va superkul!! bara det finns klirr i kassan så =)

Anonym sa...

gärna... :-)
/Paps