söndag 5 april 2009

Ibland...

...blir det verkligen inte som man tänkt sig... Det kan väl sammanfatta team-VM 2009 i Zagreb då guldet blev till ett brons för Surprise. Satt både i fredags och i lördags och försökte kolla på live-streamern som fanns tillgänglig på internet. Dessvärre ville den bara funka lite sporadiskt och blev lite småpanik blev det när den fick för sig att sluta fungera mitt i Surprise's långa! Var verkligen sjukt nervöst att sitta här och följa tävlingen via internet istället för att vara på plats. Men ett stort tack till Helena som höll mig uppdaterad direkt från plats i ishallen i Zagreb! Jag vet inte hur jag ska kommentera resultatet, allmänt upprörd var jag i alla fall ett tag. Och är fortfarande... Men sånt är livet och ibland blir det inte som man tänkt sig!
De var självklart värda GULD! (bilder lånade från Sara-Medel)




Med upprörda känslor försökte jag i alla fall samla mig lite igår eftermiddag då det var dags för bankett för alla Waterloo's atleter. Var lite deppig när jag gick dit (med tanke på tävlignsresultatet) och dessvärre så visste jag att mina kära kanadensiska konståkningsvänner skulle påminna mig om hur det hade gått för deras lag. Jo, tjena...Men till slut glömdes det bort och trevligare samtalsämnen tog över. Tror vi var runt 200 personer från diverse lag - konståkning, football, soccer, tennis, löpning, hockey, field hockey...och många fler som hade samlats för att fira idrottsåret på University of Waterloo. Vi konståkare började med liten förfest hemma hos Katelyn innan det var dags för middag. En middag som blev en väldigt trevlig tillställning! Efter middag blev det fest på Fed Hall på universitetsområdet och där dansades det och hades skoj. Under hela kvällen visades bildspel och video från säsongen som gått och visst dök min nuna upp några gånger på storbildsskärmen =). Kvällen var riktigt lyckad och jag är glad att jag fått vara del av skolans idrottslag och därigenom ha fått träffa en massa nya underbara människor. Det kändes som ett riktigt trevligt sätt att avsluta säsongen här och säga adjö till nyfunna vänner. Dessutom var det ju självklart trevligt att få klä upp sig och se massa stiliga grabbar i kostym!

Middag!


Ett glatt gäng konståkare på Fed Hall.

Jag och Mike, en av grabbarna i konståkningslaget.

Kommer verkligen att sakna några av tjejerna i laget. Särskilt min vän Sasha som är en underbar tjej. Det tjötas om att jag borde stanna här ett år till och avsluta min utbildning här och sen jobba på RIM med Blackberry-mobiler...hihi. Det är härligt att höra att man gjort nåt typ av intryck på några människor här, men så är ju "borta bra men hemma bäst". Så, oroa er inte. Jag kommer hem till Sverige igen. Hade bara varit roligt att få ta med sig några av människorna härifrån hem...

Underbara Sasha och jag på bankett.

I fredags fyllde vår vän Mehrdad år. Det firades med tårta, pizza och dans på Revolution Night Club!

SaRa, jag, Ada och Mehdrad.

Imorgon blir det pluggdag, måste avsluta ett projekt om Vendor Managed Inventory. Spännande va? =P. På tisdag bär det så av till Vancouver! Jag, Emma och vår tyska rumskamrat Mila tänker spendera tis-lördag på Kanadas västkust. Hoppas på fint väder, god mat och bra shopping!

Snart bara två veckor kvar här...Vart har tiden tagit vägen???

Inga kommentarer: