söndag 19 april 2009

Tenta, barbecue, glass och förkylning

Det slog mig precis att det snart är slut på bloggandet från kanadabloggen. För den går ju i graven när resan är slut... Kanske blir det nåt annat bloggande, men kanadabloggen passar sig ju inte efter kanadaäventyret.

Vad har hänt här då de sista dagarna?
Jag har bland annat suttit alldeles för länge i solen, vilket betyder rodnad hud och nästan (eller jo faktiskt) ömmande hud. Det lägger sig nog snart inbillar jag mig... För min del var det nog bra att det var lite molningt igår. Gårdagen handlade om tenta i ekonomi och sedan barbecue hos vännerna Ada och Adam. Det förstnämnda inte så trevligt men det senare desto trevligare! Blev även förfest och sedan utgång till klassiska (här) The Flying Dog. Dessvärre var jag inte i bästa form, med en förkylning och tentapluggsmåste idag söndag, så det blev en hyfsat lugn kväll för min del. Men ändå trevligt att umgås!

Söndagen har också varit molning. Och jag är "däppt i däsan". Blir att ha nässprayen nära till hands, särskilt om nästäppan håller i tills på tisdag då en ska upp i luften. Söndagsmorgonen/förmiddagen inleddes med frukost på Angies tillsammans med fem härliga vänner; Emma, Mila, Jason, Sasha och coach-Kevin. Stekt potatis, ägg, bröd och blåbärspannkaka...mums. Resten av dagen har också gått i (o)nyttighetens tecken. Mätt från frukost blev det inge lunch utan glass på Marble Slab som precis öppnat här istället. Vitchockladglass, mixad med Reese-peanutbutter cups och hallon i nybakad våffla... Helt klart värt att köa 30 minuter för! Har ni vägarna förbi USA, Kanada, Bahrain, Libanon, Kuwait, Förenade Arabemiraten eller Skottland så är prova - hur gott som helst! Har även försökt att plugga lite till min tyska-tenta i morgon. Känner mig sådär motiverad, finns ju så mycket annat mycket roligare att sysselsätta mig. Dessutom kommer jag ändå inte att kunna använda kursen i min utbildning på Chalmers så betyget spelar verkligen ingen roll. Hmm...kanske skulle ta en pluggpaus och börja packa lite istället...Eller, ska nog äta nåt först!

Inga kommentarer: