torsdag 28 augusti 2008

Finally facing my Waterloo

Nu har vi äntligen landat i Waterloo. Eller faktiskt så landade vi redan igår. Sitter på ett bibliotek nu för att kunna surfa lite. Än så länge finns inget internet i huset där vi bor. Ska ta och fixa lite bilder och skriva mer om boendet en annan dag. Finns mycket att berätta men huset som vi bor i är fint och allt är bra. Har ännu inte träffat de övriga tjejerna som ska bo i huset men förhoppningsvis är de trevliga.

Flygresan till Toronto gick bra. Förutom att vi trodde att vi skulle dö ungefär 2 timmar före landning då planet började skaka på grund av en himla massa turbulens. Det är då man önskar att man kunde ta båten hem till Sverige igen. Men till slut lugnade det ner sig och vi landade på Pearson International helskinnade. Sen tog det en himla tid för att få visumet stämplat men till slut ordnades även det. Vad gäller bagaget så var Emmas väska borta en liten stund men dök till sist upp vilket var väldigt skönt. Hittade slutligen även transfern till Waterloo och vid 18.30 lokal tid var vi framme vid huset i Waterloo.

Nu måste jag göra lite nytta och anmäla mig till några kurser på skolan innan de blir fullbokade.
Mer härifrån en annan dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att ni trots allt är framme efter resan och installerade i ert boende.
Vad det gäller att guppa fram över atlantens böljande vågor i en månad eller så och bli allmänt grön och go. Då kan jag nog tänka mig att det är härligare att stanna där ni är.

Hoppas du hittar några roliga och bra kurser som är lediga. Om du ser någon kurs som heter "Att måla brädor" så kan du ju säga till. För det är sysslan som väntar hemma i b-ryd. Ha de bra! Hälsn. C

Matilda sa...

Kanske är så att guppande på havet inte heller är att föredra. Får hoppas jag glömt bort hur det kändes när jag väl ska hem. Vilket jag säkert har.

Vad gäller kursen "Att måla brädor" så har jag inte funnit den än. Har iofs inte kollat på avdelningen för "Arts". Kanske lättare att hitta den där...

Ha det fint hemma så hörs vi! kram

Anonym sa...

NU tycker ag det är dags för en upppdatering igen.