måndag 6 oktober 2008

Veckan som gick.

Börjar bli lite dålig på att uppdatera här ser jag. Men skolan tar så otroligt mycket tid. Hade tänkt att läsa en extrakurs men det blir det inget av. Sitter med arbete upp över öronen men förhoppningsvis lättar det till nästa vecka. Lärarna här är väldigt duktiga på att ge ut inlämningsuppgifter av diverse slag. Är väl bra på ett sätt eftersom man då tvingas plugga in mer under terminens gång. Idag var deadline för en inlämningsuppgift i statistikkursen, på onsdag är det "Quiz" i Organizational Theory och på fredag är det deadline för en inlämningsuppgift i Operations Research... Mycket men jag jobbar på.

Vad har hänt annars under helgen och veckan som gått? Inget extremt spännande direkt. I lördags var vi ute och åt ett gäng. Var trevligt.

Bild: Vår vän Hani visar prov på den Arab han faktiskt är!

Bild: Nyfunna vänner - Laura och hennes man Andrei (som förövrigt är hur rolig som helst!)

I söndags var jag, Emma och Madelein en sväng på ett köpcenter (Fairview Park) i Kitchener (grannstaden). De hade hyfsat mycket affärer så det kändes ju lite bättre eftersom shoppingen här i Waterloo inte är någon höjdare. I köpcentret fanns iaf en fin Guess-affär! Och det var billigt också! (Tror jag iaf...har inte hundra koll på priserna hemma dock) Ett par jeans för runt 700 pix. Var påväg att köpa ett par svarta jättefina byxor... Ska hålla mig lite men innan det bär av härifrån blir det nog något handlat där. Emma köpte en svart partyväska för runt 350 kr! I like. Själv köpte jag ett par fingervantar...dock inte i guess-butiken utan på The Bay. Så nu slipper jag frysa om fingertopparna när jag tränar.

Bild: Nya vantar. OLYMPISKA sådana. =)

Har ju också hunnit spana in Stjärnor på Is! Funkar att kolla på webben ju :). Behövde bara pilla med lite inställningar så... Verkar ju riktigt kul! I alla fall för oss konståkningsintresserade. Tycker Josefine Sundström var riktigt duktig! Ska bli spännande att se var detta bär hän.

Igår var det möte med "konståkningslaget". Fick veta en massa nyttigt. Det mest intressanta var nog det som handlade om inköp av träningskläder. Nya träningsbyxor, jacka, fleece-jacka mm. Kul! Och just det... De (eller ja..vi) funderar på att sälja CinnaBuns. Alltså kanelbullar. Bara 10 förpackning. Med 12 i varje = 120 bullar! Hur ska det gå till frågar jag mig... Verkar dock som om det ska gå att "köpa ut" sig. Skulle nog kunna sälja 1 pkt (=12) bullar. Men 120 bullar? Ne...det vete katten.

Nu ska jag gå och mikra lite mat. Mums...

4 kommentarer:

Anonym sa...

har du hört att niklas blivit avstängd av svenska????!!!!!!!!!

HELT SJUKT JU...haha drama i styrelsen nu kan man ju tänka sig

http://tinyurl.com/3nsbvp

Anonym sa...

Du kan ju alltid köpa bullarna själv, så behöver du ju inte handla mat? Fast det är ju klart blir ju lite enformigt med bullar till både frukost, middag och kväll... Och inte går det ju precis sälja till släkten...

/C

Anonym sa...

köp dom o skicka te mig!
och man kan faktiskt äta bullar morgon middag o kväll :D

Anonym sa...

Niklas blir inte alls avstängd av Svenska. Enligt ISU's regler KAN han bli avstängd eftersom stjärnor på is är en "proffs-tävling" och det inte bara är svenska medborgare med. Men det är hursomhelst inte Svenska som vill/kan/tänker stänga av honom.
Det är ganska hypat om det där, har stått i massa tidnigar och på text TV om "stjärnans risk att bli avstängd på livsti". kul att konståkning får liteuppmärksamhet, men naturligtvis tråkigt att de skriver fel.
Är allt bra annars? Vad får ni göra på träningarna?
Jag är hemma och är sjuk =( inte alls kul, men det kändes lite otippat att jag skulle klara mig när typ hela laget har åkt dit.
Nu blev det långt... måste bero på att jag saknar dig.
KRAAAAM