fredag 10 oktober 2008

Träning, sektionskväll och Thanksgiving

Ja...då har det gått några dagar till sen sist. Har suttit med en hemsk inlämningsuppgift den senaste veckan. Eller ja... hade ju quiz i onsdags också men den känns nästan bortglömd om man jämför med inlämningsuppgiften. Usch säger jag bara... Som tur är fick vid några extra dagar på oss då deadline flyttades från fredag (idag) tills på tisdag. Egentligen skulle vi fått till på måndag men så råkar det ju vara thanksgiving här vilket innebär helg på måndag. Gör ju egentligen ingen skillnad för mig eftersom jag alltid är ledig på måndagar... Men ändå. Borde försöka få tag på lite kalkon nånstans...

Annars då? Jo...var på isdansträning i tisdags. Försökte lära mig lite paso doble och tango. Herregud säger jag bara...förvirrande. Men har kollat lite på youtube nu så har lite bättre koll =). Är en trevlig kille (Garnder tror jag han heter) som är coach för isdansen. Det första han säger till mig är: Sae due ar fran Sverige? Jag haer studeirat i Umea. Haha...på knagglig svenska! Visar sig att killen pluggat i Umeå för två år sen. Stannade och pratade lite med honom efter träningen och han berättade att han skaffat en ny "partner" (åker paråkning) och nyss flyttat till Waterloo. Och så nämnde han att det går en Grand Prix tävling i Ottawa (några timmar härifrån) under allhelgonahelgen. Kanske blir att åka dit... Storheter som Lambiel, Kira Koorpi och Carolina Kostner ska dit!

Mer från konståkningen...Idag var det teamträning igen. Gjorde no-hold steg. Jisses...fattade inte om det SKULLE vara skärombyte eller om de försökte göra rocker/counter. Visade sig att åtminstone ett av stegen skulle vara skärombyte till slut... Men de flesta skulle behöva lära sig göra skillnad på de där stegen. Får hoppas att jag inte tar med mig alltför dåliga vanor hem. Gjorde även lite korsvingar (intersections). En whipped (vet inte vad det heter på svenska...) och en triangel. Höll på att frysa tårna av mig eftersom det än sålänge inte blir så mycket åkande utan mest smygande runt på isen...

Nog av konståkning. Igår hade vi sektionskväll på skolan. Dvs alla på masterprogrammet för Management Sciences samlades för knytkalas. Vi var väl runt 25 pers som tog med sig mat och musik från sitt "land". Jag och Emma hade bakat kanelbullar som gick väl hem hos de flesta. Nåt som däremot inte gick hem speciellt bra var musiken. Hade laddat på med lite September och Basshunter (då det spelas en del sånt här) plus Håkan Hellström, Lasse Winnerbäck och Timbuktu. Allt som allt spelades väl 3 svenska låtar men säkert 50 arabiska/iranska/persiska/spanska. Så det var snarare magdans och salsa som passade folket i min klass.


Bild: fr.vä: Diverse mat som det bjöds på. Nån grönsakskaka från Iran. Andrei och Hani var DJ:s.


Bild: Madelein smaskar på en svensk bulle! Nya och goda vänner - Madde och Laura.

Ikväll har jag och Emma varit ute och käkat tillsammans med Laura och Andrei. Ett riktigt härligt par som jag säkert kommer att sakna när jag åker härifrån om knappa 7 månader...

I morgon ska jag, Emma, Mila (rumskamrat), Milas kompis och Hani åka till Niagara Fallen. Har ju redan varit där en gång men förhoppningsvis får jag lite bättre väder den här gången. Sist var det småregn och dimma... Ska bli fint väder, runt 20 grader och sol. Har hyrt en bil över helgen så får se vad som händer på söndag. Eventuellt Toronto!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt kanadensiskt med att inte veta skillnad på steg med skärombyten och rocker/counter... Va kul att du ska till Niagara fallen igen, med tanke på att vi faktiskt aldrig såg det stora fallet utan bara var vid det lilla...
Nu ska jag snart åka hem från Mallorca, flyget blev typ 8h försenat så jag har fått en extra dag, dock är det trist väder så jag surfar eftersom jag inte kan sola.
kram kram

Anonym sa...

Det låter inte helt fel att åka och kolla på en GP tävling. Och i Ottawa dessutom. Vilka minnen från -03 :). Ge en puss från mej till Stephane om du åker dit (hih).
Kram