lördag 18 oktober 2008

What's up?

Vad händer här? Inte så jättemycket spännande att berätta om. Igår var vi ute och åt (igen) ett gäng. Det var trevligt. Mätt blev jag. Sen tog vi en sväng förbi hos en svensk kille som hade fest. Dessvärre var vi inte speciellt party (mitt gäng alltså, de andra verkade väldigt party...) så vi stannade nog bara 40 min... Hoppas inte Peter, den svenske killen, tog illa upp.

Annars då? Träning igår också. Synchro... men what a mess! Vi skulle lära oss förra årets program. För det första är det bara 1/3 som kan det sen förra året. För det andra kan inte tränaren programmet. För det tredje kan mer än hälften inte åka team. Så...det blev mest kalla fötter och lite inre frustration för min del. Vi skulle bl a flytta trevinge och åt fel håll med basketleaf-fattning (vet inte om det heter så, men man har iaf höger arm över och vänster under och håller inte i grannen utan nästa person...). Kära surprisare...ni kan väl bara tänka er hur det gick. Jisses! Så tillslut föreslog jag att vi skulle prova armbåge-fattning istället. Förhoppningsvis kommer tränaren ihåg det och vi kan prova nästa fredag.

Torsdags var jag uppe och tränade också. Eftersom det var helg här i måndags så kunde jag inte träna då. Och då huvudtränaren är superseriös måste man ta igen all missad träning. Herregud, tänker jag ibland...vi ska ju inte tävla VM! Men men... Senare på torsdagskvällen begav jag, Emma, Hani, Mila och Madelein oss till Oktoberfest. Tydligen är Oktoberfest här, bland världens största - efter Tyskland förstås. Dessvärre var "vår" oktoberfest ingen höjdare... Inte tråkigt men inte speciellt kul heller. Fulla människor, öl, Lederhosen, hattar... ja hela paketet. Själv åkte jag hem rätt tidigt för att orka upp till träningen på fredagsmorgonen.

Minns inte riktigt vad som hände i onsdags. Troligen pluggade jag. Det gör jag i och för sig varje dag. Isdansträningen i tisdags var i vilket fall som helst superkul! Fast börjar bli förvirrande nu. Sex olika danser att lära sig. Och introsteg till alla. Och takt! Problemet är att alla andra kan danserna redan så jag känner mig lite småfånig där jag glider runt och försöker att inte göra allt för mycket fel. Men kul är det i alla fall!

Idag är det lördag och jag ska nog städa. Idag eller imorgon iaf. Sen är det plugg på schemat, då jag har tenta nästa vecka. Hoppas alla därhemma har det bra! Jag har det bra här men bara så ni vet, Sverige är bäst! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Sitter här och pratar med din lillasyster i telefon och vi saknar dej båda två! Håller tummarna för din tenta! Kram från oss båda