lördag 25 oktober 2008

Och så hade det (nästan) gått en vecka till

Ja...tiden går fort här. Har nu tillbringat 8,5 vecka här borta i Nordamerika. Cirkus 219 dagar kvar tills skolan slutar och jag ska börjar fundera på att åka hem igen.


Idag är det lördag och jag har gjort följande:
- sovit rätt länge (till 9.30)
- ätit frukost på egenbakade lingonbröds-bullar (baksats från Ikea)
- tittat på film/pluggat samtidigt. Last King Of Scotland - bra men ruskigt obehaglig.
- pluggat lite till (utan film)

Veckan som gick har i vilket fall som helst varit fylld med studier. Inte annat dessvärre. Hade deadline på en inlämningsuppgift i måndags i OR (=operations research), quiz i Organizational Behaviour i onsdags och en midterm (=tenta) i OR i torsdags. Så är det deadlines måndag, onsdag och torsdag nästa vecka. Så jag har att göra. Är egentligen inte så farligt men lite måste jag ju få klaga.

Träningen i veckan har varit både upp och ner. I måndags var det lite segt. Tränade själv hela passet och det blir rätt tråkigt efter ett tag. Även tisdagsmorgonen började segt men sen fick jag veta att jag troligen ska tävla i Creative Dance, vilket typ som en fridans (för de som vet var isdans är), tillsammans med Sasha, en av de trevligaste tjejerna i laget. Så vår isdanstränare försökte sätta ihop en stegsekvens med twizzlar, rockers, brackets och alltsåntdär. Svårt men kul! Tänk om det funnits isdans i Sverige, då hade jag helt klart varit såld på det! Vidare så hade vi teamträning i fredags. Gick bättre men är mycket skrap och saxningar på raken. Är lite rädd att jag ska komma hem med dåliga vanor sen...

Just det, lite roligheter har jag ju ändå hunnit med. Igår var det lagfest, eller rookieparty som det inofficiellt kallas. Är ju *host* ganska mycket äldre än de andra men trots det klassad som en rookie. Men det är väl som man säger - ålder är bara ett nummer... Jag väljer att tro det iaf. Hur som helst så innebar rookiefest pirat-tema, trodde JAG. Utklädd och fin dyker jag upp och hör och häpna är jag den ENDE piraten! Ehhh...verkar som nåt rykte om att strunta i temat INTE nått mina öron. Haha...kändes liiite pinsamt! Fick, som tur var (?) inte behålla piratkostymen speciellt länge utan vi rookies tvingades på en gammal tävlingsdräkt, (=ful) i vilken vi åkte och bowlade! Funderade en stund på om jag skulle låta denna info/bilder stanna här borta i amerikat men va fasen...lite får man väl bjuda på sig själv! Därefter var det fest hemma hos en av tjejerna i laget, dessvärre droppade många av och åkte hem men självklart inte jag. Avslutade kvällen på Fox and Fiddle, ett högljutt men helt okej ställe. Där är jag nog numera känd som; Matilda - FROM SWEDEN. Vår vän Sasha formeligen skrek ut det till allt och alla. Haha... men hon är en rolig prick trots allt. Bjuder på lite bilder från kvällen...










Bilder f.v
1. Rookies: Kaitlyn, Katherine, Dante, Mercedes och Kaitlyn (igen?)
2. Mitt bowlinglag: Samantha, Jen, jag, Sasha, Kaitlyn och Chelsea.
3. Katherine och jag.














Bilder: Lekar...inkluderar kräftgång och grädde!


Nu ska fräscha till mig lite...städa upp på mitt skrivbord och förbereda mig för eftermiddagens/kvällens överraskning! Ni kanske får veta sen vad...

Inga kommentarer: