söndag 12 oktober 2008

Måtte detta få ett slut...

Snart måste jag sluta shoppa. Det går inte bra det här. För det första - pengarna måste räcka hela tiden här. För det andra - jag måste kunna få hem grejerna till Sverige sen. Jobbigt.

Detta betyder självklart att jag inte kom tomhänt hem från shoppingrundan idag. Ett riktigt bra köpcenter Vaughan Mills utanför Toronto med både oulets och "vanligt" mode. Äntligen ett H&M också! Blev i och för sig inte så mycket handlat därifrån men ändå...Var skönt att andas lite H&M-luft =). Fånigt, jag vet.

Mumman av kardemumman blev:
1 st Tommy Hilfiger tröja (ca 240 kr)
1 par Lululemon-tights (dyra) - men älskar dem redan! Så sköna!
1 par höststövlar (billiga! ca 250 kr) - Urban Outfitters
1 st zipjacka (ca 200 kr) - Urban Behaviour
Fingervantar + benvärmare - HM

That's about it. Saknar fortfarande en varm vinterjacka. Men har inte sett någon bra ännu... Så får avvakta lite till. Vädret här har under helgen påminnt om svensk sommar. Lite konstigt eftersom man häromveckan gick och huttrade i regnet. Men just nu är det bra och jag känner inte direkt någon stress med att hitta en varm jacka.

Imorgon är det thanksgiving day vilket inte innebär så mycket för mig. Ska plugga, funderar på att äta köttbullar, potatis och gräddsås + lingon. Får se. Ingen träning eftersom det är helgdag här. Inte ens mataffärerna har öppet...

Annars då? Har börjat fundera på New York-resa! Förhoppningsvis blir det av i höst. Och sen kanske Kuba innan jul. Eller något annat varmt ställe!

1 kommentar:

Anonym sa...

NZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz