fredag 2 januari 2009

Återblick!

Nu är jag tillbaka i Waterloo igen och det är minst sagt hög tid att berätta vad jag har haft för mig de senaste två veckorna. Börjar med det som ligger närmst tillbaka i tiden och arbetar mig framåt!

Nyår
I tisdags mötte jag upp Emma och hennes föräldrar i Toronto. För omväxlings skull så slapp vi allt vad vandrarhem och hostel innebär och hade bokat hotell! Hotel Super8 på 222 Spadina Avenue i Toronto var helt okej. Stora sängar och fina rum. Jag kom dit sent på tisdagskvällen så det blev bums i säng. I onsdags (nyårsafton) spenderades på Lawrence Market och på stans centrala köpcenter - Eaton Centre. Timmarna rullar snabbt på när det finns många bra affärer! Shoppade inte så mycket, bara ett skärp och några strumpor. Nyårskvällen firades på en italiensk restaurang i Little Italy i Toronto med mycket god mat. Jätteräkor till förrätt, kalvkotlett till huvudrätt och blåbärsstrudel+glass till efterrätt. Eftersom jag hade dragit på mig en förkylning så skålade vi in nyåret och sedan traskade vi hemåt och jag kröp ner för att sova gott! Nyårsdagen inleddes för min del genom att stanna på hotellet och kurera mig när Emma och hennes föräldrar gick på museum. Därefter tog jag mig bort till Eaton Centre (igen!) och spenderade resten av nyårsdagen där också! Handlade lite till - en nike-zipjacka och en träningströja på rea. På kvällen blev det middag på Eastside Marios, en italiensk-inspirerad kedja som finns här i Kanada. Åt en riktigt mumsig sallad med valnötter, apelsin, getost, fikon mm. Så gick nyårshelgen snabbt förbi!


Matmarknad i Toronto


Jag och Emma på nyår


Kalvkotlett!


Gott Nytt År önskar Emma, Matilda samt Emmas föräldrar (L och P-O)

I morse tog vi en taxi för att plocka upp en hyrbil som Emmas föräldrar ska ha då de tillbringar fre-sön i Waterloo. Imorgon kan det hända att det blir Niagarafallen ytterligare en gång för min del. Kanske även ett besök på IKEA, för att bunkra upp med svenska delikatesser. Får hoppas att den hosta jag dragit på mig kan lugna sig tills imorgon så jag kan vara ett trevligt sällskap imorgon!



1 kommentar:

Anonym sa...

Kuba, vad avundsjuk jag blev när jag såg bilderna du lagt in i Facebook. Såg ut som ni hade det bra:)
Tänkte smyga i ett gott nytt år hälsning här till dej. Ska snart o kolla på LaKK juluppvisning. Ska bli spånnande, nya program färdiga och allt.

Ha det gott

Kram