lördag 24 januari 2009

Tävling

Ska väl rapportera lite från veckans tävling. Onsdag-Torsdag arrangerade University of Western Ontario säsongens andra universitetstävling. Trodde jag skulle få komma tillbaka till London, där jag vid senaste besöket åkte hem med ett vm-guld, men icke. Tävlingen hölls i en ishall i Aylmer, någonstans ute på landet i närheten av London (Kanada). Bäst jag påpekar att det är London i Kanada, utifall att någon skulle bli förvirrad.

Hursomhelst så tävlade jag i solodans, kreativ isdans och i team. Ingetdera gick speciellt bra dock, varför det inte känns så skoj att rapportera om. Har ju börjat vänja mig vid att vinna hela tiden...hrm...dålig vana ? I vilket fall som helst så körde jag Paso Doble och Killian. Innan tävlingen var Paso Doble den dans jag gillade minst men av någon anledning lyckades jag bättre med den nu än med Killian. Helst hade jag kört Blues men men... kanske en annan gång. Som ni kanske förstår blev det inget topp-3 resultat...men det var i alla fall en kul upplevelse. Funderar på om jag ska publicera vårt syncho-program från tävlingen här... vet inte ens om jag vill säga var jag är...Är det en bra sak om jag smälter in? Eller betyder det att saxar lika skrapigt och på raken som alla andra? Hmm...ta en titt om ni vill...





6 kommentarer:

Anonym sa...

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Anonym sa...

kan inte ens hitta dig.. shit måste kännas sjukt att gå från surprise till....det där :P

Matilda sa...

mm...lite...konstigt

Anonym sa...

Hahaa.
Älskar hållbytet i vingarna. Kan man göra det mer krångligt. Och vilka underbara transitioner. Du har helt klart bytt upp dej från Surprise;) Underbart!!!
Kram

Matilda sa...

Kul att jag kan underhålla er =). Ni förstår nog att jag längtar tillbaka...

Kleinen sa...

Jag blir glad och imponerad när jag ser att du fortfarande håller ditt intresse vid liv!!