tisdag 27 januari 2009

tisdag 27 januari 2009

Har egentligen inget speciellt att berätta om utan det får mer bli en sammanfattning av de senaste dagarna. Är nyss hemkommen från en dodgeball-match på skolan. Vet inte om jag nämnt det men vi har ett lag som spelar dodgeball (typ som spökboll) mot andra lag på skolan. Allt är på skoj och tur är väl det eftersom vi än så länge förlorat båda de matcher vi spelat. Nästa gång kanske vi har mer framgång!

Får väl berätta om den härliga natten jag hade inatt (mån-tis). Skulle upp 5.45 som vanligt och träna och brukar gå och lägga mig vid 22.30-tiden. Igår var jag av nån anledning inte så trött så jag kom inte isäng förrän 23.30. Men tror ni jag kunde somna? Nejdå. Klockan blev 00.30, 01.30, 02.30 osv. Jag provade allt. Toa (säkert 3 ggr), äta en bit, dricka vatten, räkna får, räkna andetag, lyssna på musik, läsa tråkig ekonomilitteratur, kolla internet (2 ggr) (kollade bl a upp vad det goda Chai-téet som jag drack på kvällen innehöll = koffein!) men jag kunde helt enkelt inte somna. Vid tre-tiden började jag undra om jag överhuvudtaget skulle somna innan det var dags att gå upp. Vet ju att syster min klarat vara vaken hela natten och sen gå till jobbet så jag försökte att inte få panik. Tillslut gick jag och la mig i soffan i vardagsrummet. Tänkte att lite miljöombyte skulle vara bra. Och så tillslut kände jag den härliga sömnen omsluta mig! Den upplevelsen var helt fantastiskt! Vet inte var klockan var men antagligen runt halv fyra... Sen var det bara att stiga upp drygt 2 timmar senare och stappla iväg till träningen! Som tur var fick jag skjuts av snälla Garnet. Tack!

Tog en 2-timmars nap innan idag så nu är jag inte alls trött. Inte bra eftersom jag ska upp 5.45 imorgon också... Men det som inte dödar det härdar, som det heter!

Och btw. Angående förra inlägget. Jag gillar fortfarande inte sushi. Kan äta en eller två men gott är det inte! Däremot var Chai-téet från Starbucks underbart. Inte fler gånger på kvällen dock!

1 kommentar:

Sweet-saga sa...

Hoppas att sömnlösheten var en engångshändelse och att du sovit gott!