lördag 7 februari 2009

Tillbaka i Waterloo

Då var man hemma igen i kära Waterloo efter några timmar i Toronto. Det blev fredag eftermiddag fram till lördag eftermiddag i storstaden. En mycket trevlig utflykt.

Jag och Emma tog bussen vid två-tiden på eftermiddagen igår eftermiddag och var i Toronto vid strax efter fyra. Checkade in på hotellet och begav oss ner till Queen Street West för lite shopping! Det fanns ett riktigt inspirerande H&M på Queen St W så jag lyckades shoppa till mig en hel outfit. Svarta jeans ($29), partylinne ($14,90) och en "blank" kort jacka ($44). Lite rockig stil, vilket jag inte brukar ha men är ändå nöjd med inköpet. Kollade även runt i lite mer affärer och hittade ett ställe där de sålde bl a Nudie-jeans, Acne och Filippa K. Efter shoppingturen gick vi och köpte en flaska vin och lite Thai-mat och tog med oss upp på hotellrummet. Min mat var dock så stark att jag näsan började snora ordentligt men gott var det ändå. Snyggade sedan till oss och begav oss ut på stan. Vi gick först till en bar/restaurang (Joe Mamas) - ett mycket trevligt/flashigt ställe. Helt i rött och med ett underbart soft live-band. Mötte senare upp Jason och hans kamrater och gick till ett bryggeri - Amsterdam Brewery - för nån välgörenhetsgrej. $40 i inträde och sen fri bar. Pengarna gick till en skola i Sierra Leone så det hela kändes mycket trevligt. Gick därefter vidare till ett uteställe som hetter Supermarket, vilket dock inte var någon höjdare. Partyhumöret dog och vi begav oss hem till hotellet för att sova lite. Försökte få tag på nån god "nattamat" men Tim Hortons var stängt och McDonald's kön var för lång så det fick bli varsin påse chips från hotellets godisautomat...Godaste chipsen på länge.

Lördagen bjöd på frukost (dock ingen lyxig sådan men ack en rostad bagel) och sedan en tur på stan. Promenerade upp till Bloor Street där alla lyxiga affärer ligger. Emma hittade en ny favoritaffär - Club Monaco - och jag den dag jag behöver bli en businesswoman så kan jag minsann också tänka mig att handla där. En av killarna i personalen där kommenterade min Evisu-jeans! Undrade var jag fått tag på dem...(rätt nöjd då!). Vågade inte gå in på D&G, Gucci, Max Mara och de där andra men bestämde oss för att det får vi minsann göra i framtiden när vi blivit rika! Kunde självklart inte passera lululemon utan att gå in, men jag lyckades i alla fall komma ut utan att ha handlat något. Duktigt. Promenerade vidare ner mot Eaton Centre och till slut Queen Street West igen. En riktigt bra shoppinggata den där Queen St W. Hittade ytterligare en affär med Nudie och Cheap Monday (stolt svensk som man är) men återigen lyckades jag hålla mig från att handla. Det är ju så himla synd att man måste kunna få hem alla grejer härifrån till Sverige så småningom... Lunchade (plus efterrätt) på ett himla trevligt ställe - Queen Mother's Café på Queen St W och handlade lite grönsaker i China Town innan vi rusade på bussen för att åka tillbaka till Waterloo. Allt som allt var det en mycket trevlig utflykt och förhoppningsvis kan vi åka snart igen.

Nackdelen med besöket i storstan är dock att shoppningsuget har ökats på avsevärt. Har kommit på att jag vill ha en Coach-handväska. Ser dem överallt och tycker de är ursnygga. En sån här kanske?

Synd bara att de är så dyra, minst $300. Sen finns det ju tusen saker till som man skulle vilja ha... Suck. Varken plånboken eller resväskan tillåter just nu en massa shopping. En annan gång kanske, när jag kollat upp fraktkostnaden för att få hem alla grejer till Sverige.

Avslutningsvis kan jag rekommendera Hotel Super8 i China Town i Toronto. Kostar bara $100 per rum och natt. Är inga problem att sova två i varje queen-size säng (vilket innebär att man lugnt får plats 4 pers i ett rum) Är inget lyxhotell men riktigt fräscht. Ligger centralt och bra, nära korsningen Spadina/ Dundas. Tips alltså!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, det var ingen trevlig dröm.. hoppas inte du brukar drömma sanndrömmar =P
Förstår om du var lite fundersam över bilden.. jag fick nämligen tänka till lite själv innan jag fattade vad sjutton vi håller på med där =P
Hörde du att Rockettes låg fyra efter korta i rouen..?? kram