söndag 2 november 2008

Happy Halloween!






Liksom hemma firas Halloween den här helgen. Igår var jag ute på Halloween-galej. Utklädd och allt. Inte speciellt avancerat dock, men åtminstone en piratkostym. Lite kul att se att ALLA verkligen var utklädda. Och så påhittiga en del är! Klart bäst var killen utklädd till The Mask (se bild). Folk anstränger sig verkligen ju! Var lite orolig att det skulle dyka upp en massa utklädda barn och ropa Trick or Treat, särskilt eftersom vi inte hade något godis...Bara mitt svenska och det ville jag ju inte offra. Som tur var så dök inga upp... Intrycket är i alla fall att Halloween är mycket större här. Vilket i och för sig var rätt väntat. Men faktiskt väldigt kul.


Bilder: f.v. Grannhusets Halloween-dekoration. Laura, Mehrdad och Mohammed utklädda.



Bilder: f.v. Mehrdad attackerar mig! Jag som pirat med "nya" glasögon".




Bilder: f.v.Mehrdad attackerar Emma! Hani (utklädd till gladiator) och nån random utklädd typ.



Bilder: f.v. Smurfar (vet inte vilka de är men kul klädsel). Emma och kvällens bästa - The Mask!

Idag har jag mest tagit det lugnt. Kollat en del på konståkning på tv. Just nu sänder de från SkateCanada i Ottawa. Blev ingen resa dit... Lite synd men kul att de sänder så mycket på tv! Tycker lite synd om mina rumskamrater dock som får stå ut med att titta på en massa konståkning. Hehe...och då har ju inte ens EM eller VM varit än. Inatt byter vi till vintertid. En vecka senare än hemma i Svedala. Blir skönt att få sova en timma extra. Vad mer? hmm... inte mycket just nu.

Jo... Längtar sååå tills nästa vecka då det är dags för New York! Och på måndag ska vi boka biljetter till Kuba innan jul! Yeeeha.

Inga kommentarer: