fredag 28 november 2008

Nya skridskor?

Vet inte om jag nämnt det innan men jag funderar på att köpa nya skridskor. De gamla är riktigt slitna och det känns som om det skulle behövas ett par nya. Särskilt som jag ännu inte bestämt mig för hur det blir med Surprise nästa säsong. Åka eller inte åka, det är frågan!

I vilket fall som helst så fick jag skjuts till RIM-park idag av snälla Garnet (min isdanstränare/killen som varit i Umeå och pluggat). RIM-park är ett himmelrike för konståkare! Där finns 4 rinkar i samma komplex, läkare, sportrehab, gym, gympasalar...ja you name it. Gymmet är konståkningsklubbens egna. Förutom allt detta finns en rink som enbart är avsedd för konståkning! Utan sarg, helt vit, speglar på kortsidan och mjukare is - som ska vara bättre att hoppa på. Fick möjlighet att titta lite på de som tränade, bland annat tränade Garnet paråkning... Så spännande! Ja... det vore nåt för Sverige att få till. En rink enbart för konståkning! Tydligen så är konståkningsklubben här i Kitchener-Waterloo en av kanadas största. De hade ett isdanspar med på VM... Men egentligen...Landvetter är inte fy skam det heller - har flera VM-guld ju!

Nog av dösnack. Jag åkte i alla fall dit för att kolla in konståkningsbutiken där. Fick hjälp att mäta fötterna - höjd, bredd, längd...ja alla mått som kan tänkas. Så ska jag få återkomma så fort de hämtat lite skridskor som kan passa mina mått. Det verkar vara Jackson som gäller här så jag ska ge dem en chans. Dvs. jag ska prova dom i alla fall. Det blir inget köp om de inte känns bra!

Och just det! Haha...hände nåt så skoj idag! I ishallen. Jag och Garnet gick bredvid rinken när han hälsade på en kille - "Hey Brian". Hmm...tänkte jag...det där ansiktet är bekant. Garnet presenterade mig - "this is Matilda" och hmm...man kunde se på hans ansikte att han nog undrade var han sett mig... I vilket fall som så var jag bara tvungen att fråga honom om han var på team-VM förra året i London, Kanada. Och minsann! Det var han! Haha...Vi (surprise) träffade honom och 2 andra killar i Toronto när vi var där och tränade veckan innan VM. Sen hängde Brian och en av killarna med oss till Niagarafallen och de kom även och firade VM-guldet med oss i London. Så liten världen är ibland! Han åker paråkning här i Waterloo nu...

Erika, Adrian, Brian (som jag alltså träffade på idag!) och Pawel firar vårt VM-guld 2007.

Nu ska jag ringa Mandis på Skype :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Matilda,

Det är nu dax att bestämma sig om biljetter för VM i Zagreb, pratade med Roland igår och sa att jag skulle höra av mig till dig. Din pappa ska ha fått mail från honom. Kram kram