söndag 14 september 2008

En helg i Waterloo

Idag är det söndag, vilket innebär slappedag. Började dagen med pannkaksfrukost och bagels =). Blir lite plugg sen idag också men har inte fått tag på så många böcker än så kan inte göra så mycket... Sen ska jag ut och äta tillsammans med mina rumskamrater ikväll. Det är första gången vi har lyckats samla ihop alla sex tjejer samma kväll! Ska bli trevligt.

Bild: Tre av rumskamraterna. Fr. vä. Oriane (Kanada), Alexandra (Chile) och Eva (Frankrike).

Igår morse var jag och Emma och tränade lite på skolans gym. Sen var vi på Prova-På-Yoga. Funderar på att anmäla mig till att gå på yoga nån dag i veckan... Bra stretching om inte annat. Efter lunch så tog vi en sväng till Conestoga Mall, ett av ortens köpcentrum. Helt okej ställe men ingen superdupershopping. Köpte bara ett par Calvin Klein-trosor (för halva priset).

Senare på kvällen var jag och Emma och kände på utelivet här i Waterloo. Tillsammans med några nyfunna vänner hamnade vi på Caesar's Martini's. Ett riktigt trevligt ställe! Eftersom uteställena här stänger som hemma i kära Jönnet, dvs kl 02, så var vi ute redan kl 22. Något som kändes bra eftersom vi var nöjda redan klockan 01 och då kunde vandra hemåt. Detta i sin tur har medfört att dagen idag känns rätt bra ändå.


Bild: Nästan hela gänget samlat. Fr.vä: Kasia (klasskamrat-Ca), jag, Jason (klasskamrat-Ca), Madelene (Sve), Mehrdad (klasskamrat-Persien) och Mila (rumskamrat från Tyskland).

Bild: Jag och klasskamrat Hani (från Dubai/Syrien).

Bild: Emma bråkar med paraplyet påväg hem =).

Vädret då?
Det är rätt varmt. Idag säkert över 20 grader. Inte mycket sol dock men väldigt fuktigt. Har regnat en del de senaste dagarna. På så sätt så känns det nästan som hemma i Göteborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

hihi ser ut som ni har kul iaf ju!
saknar dig!!!