torsdag 11 september 2008

Ispremiär!

Idag har jag åkt skridskor! Det var alldeles för länge sen jag gjorde det nu. Senast var en gång i början av augusti, och innan dess var i maj typ. Men nu äntligen blev det av!

Tog cykeln (ska fixa fram en läcker bild på den nån gång) och rullade bort till en ishall som jag visste hade allmänhetens åkning eller "adult skating" idag. Liksom sist jag var här i detta land så nöjer man sig inte med en ishall i sportkomplexet utan här hade man fyra. Lions Rink var den som blev mitt tillhåll. Spanade även in ett gäng som tränade konståkning. Den isen hade inga sarger! Tänk om de skulle ha ramlat ut?! I vilket fall som helst tränade ett jättegulligt par. Killen var kanske 10-12 år och tjejen 7-8 år. De var riktigt duktiga!


Bilder: Självklart är Ingvars-flaskan med på träningen! Och mina älskade, men numera slitna, skriller.

Så över till min premiär. Från början var det bara jag och en herre på isen men efter en stund dök det upp några till. En medelålders man, två medelålders kvinnor och en herre till. Alla på konståkningsskridskor. Kändes lite ovant att ha ett gäng "vuxna" omkring sig på allmönhetens som faktiskt kunde lite konståkning. Inte så vanligt hemma. Förutom lite ont i fötterna kändes premiären bra för min del. Lite obehagligt dock hur fort man tappar känslan när man inte är på isen flera gånger i veckan. Var allt lite skakig och det tar nog några gånger innan jag är i form igen...Eller i hyfsad form iaf. Den äldre mannen frågade faktiskt om jag tränade synchro med Nexxice. OH NO! Försökte göra lite reklam för Surprise men han verkade inte ha riktigt så bra koll som jag hade hoppats. Ska försöka åka nån mer gång snart. Fast tror jag ska prova en annan ishall som ligger lite närmare där jag bor.

För övrigt då? Ja...vi (jag och Emma) går på lite lektioner. Svårt att bestämma sig för vilka kurser vi faktiskt ska ta. Har hittat några som verkar lite enklare nu vilket känns bra. Idag har vi dessutom varit på Ost-och-vin-kväll i vårt Graduate House på skolan. Var rätt mycket folk där men det var trevligt att få prata lite med våra kurskamrater. Och just det...har även lämnat in en ansökan om att få vara instruktör för konståknings- och skridskokurserna man kan ta på skolan. Så nu är det bara att hålla tummarna =).

Ska laga lite mat snart. Blir köttfärssås och spaghetti.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Matilda!

Hittade din blogg via Erika. Roligt att läsa lite om dig och dina äventyr i Kanada! Vad trevligt att du fått på dig skrillorna igen =)
KRAM Lisette =)

Anonym sa...

Ska hålla tummarna för dig att du får bli konståkningslärare, vore ju jätteroligt. Kram kram

Kleinen sa...

Inga planer på att köpa dig ett par nya skriller då? det är ju så gött att åka in ett par nya ;)