måndag 15 september 2008

Figure skating

Ja...konståkning är väl vad detta inlägg kommer att handla om. Var på "isintervju" (eller vad man nu ska kalla det) idag. Vi var några stycken men tyvärr så fanns det inte speciellt många platser för nya instruktörer att få jobb. Så... det blev inget med det. Inte den här terminen iaf. Men invtervjun var kul och jag träffade en trevlig tjej där som tränar med konståkningslaget (Varsity Team) som finns på skolan! Så det kom något gott ur det iaf.

Senare på kvällen var jag på möte för att joina detta konståkningslag. De har try-outs och så så man är inte säker på att få en plats... Lite förvirrande är det dock då man måste göra nåt mer än Synchro (team). Dvs. antingen singelåkning, isdans i par (2 tjejer), isdans i 2 par (4 tjejer) och allt på olika nivå. Silver, gold hit och dit. Fattar nada men de som håller i det hela verkar sjyssta och tror att de kan fixa in mig nånstans om jag vill. Så det kanske blir isdans i par! Och jag verkade allt lite eftertraktad...hehe. Särskilt eftersom teamåkning ger dubbelt så mycket poäng och är själva finalen på universitetstävlingar. Och teamåkning har jag ju en del erfarenhet av. Ska i alla fall bli spännande att se vad det kan bli av det. Träning kl 06.30 lockar ju sådär men sen är det MYCKET billigare att åka i skollaget än att åka i en vanlig klubb (1200 kr mot ca 12 000 kr!). Uttagningarna är nästa vecka så efter då får vi väl se hur det har gått. Låter lite lockande i alla fall.

Och så en sak till. Kan någon berätta för mig hur jag ska göra i jul. Åka hem till Svedala (till mor och far som har döttrarna spridda över hela jordklotet), åka på semester - Kuba kanske, stanna i Waterloo och fira med Emma och hennes föräldrar eller kanske åka till släktingar i USA?  

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med uttagningarna. kommer säkert att gå jättebra... Har hört talas om deras konstiga silver och gold nivåer, fast aldrig fattat vad det går ut på. Lycka till så jättemycket, nu ska jag ha visning på min lägenhet... Hoppas det kommer några och tittar. Kram kram

Anonym sa...

Så, nu har lillasyster också kommit iväg till NZ... Ha det riktigt bra båda två på var sitt håll. Kram mamma och pappa

Anonym sa...

Hejsan Matilda.
ittade din blogg via Erikas så nu får jag följa även dina äventyr i världen. Och blev naturligtvis tvungen att kommentera julproblemet. Jag hade valt Kuba!!! Men bara du får nån med dej för det e inte kul att vara själv på julen även om man tycker att det e väl bara en dag bland dom andra. Men lite värme mitt i vintern tror jag gör gott.
Njut av livet så tittar jag in här igen.

Kram
Ika

Matilda sa...

Hej Ika! Kul att du läser =) Tack för tipset om julen... Skönt att höra lite tankar om hur man ska göra... Så svårt att bestämma sig ju =P. Hoppas att allt är bra med dig!

många kramar Matilda

Anonym sa...

Heeeej vännen!
Gud va spännande med tryouts, haha, du kommer ju glänsa som sjutton =)
Eller vad har de andra för bakgrund?
Men du måste alltså åka den här paråkningsgrejen också... ska ni tävla med då eller? Jag väntar med spänning på fortsättning..
Nu ska jag sova.. långlördag imorgon... wiiihooo!!
KRAAAAAAAAAAM

Unknown sa...

hej vännen!!
gud va skoigt allt låter, håller med helena fattar inte allt med om där olika niverna men men. tycker du skall åka till värmen i vinter, tänka så många andra jular då du kan vara hemma, hem kommer du fortare än du annar ändå!!
lycka till

kram
mimmi