fredag 26 september 2008

Wohooo...I'm in!

Har gått och varit småpirrig hela dagen för att få veta om jag får en plats i skollaget eller inte. Har insett att jag faktiskt gärna vill vara med där. Det har dock varit mycket folk på uttagningarna och många har faktiskt varit ganska duktiga. Tydligen ett av de bättre åren vad gäller antalet och kvaliteten på åkarna som varit på uttagningarna.

Bild. Där finns mitt namn =)

Så...nu den senaste kvarten har jag suttit vid dator och väntat på att resultatet ska dyka upp på internet. Och jag är med! Och jag ska lära mig isdans! Roligt ska det bli. Eftersom jag inte åkt nån isdans alls så tävlar jag i "senior silver". Den lägsta klassen som finns för universitetslag. Men vad gör väl det. Desto lättare att bli bra =). Så nu ska jag lära mig Blues och Killian och nåt mer som jag inte minns (Killian kan jag ju redan lite tack vare Surprise!). Nästa vecka sätter det igång i alla fall. Minst 3 ggr/vecka på is och 2 ggr/vecka i gymmet. Känns lagom. Och cirka 3 tävlingar under säsongen (som för övrigt slutar redan i februari). Så vänner, konståkningen hamnar inte på is än! I'm still stuck in it =) Vem vet...kanske kommer jag tillbaka till Härryda Ishall nästa år...hehe. Kanske.

och...hrm...har för övrigt kommit på att jag nog behöver nya skridskor...kanske.

Nu är det helg - detta var en bra start på helgen. Sitter och pluggar lite. Ska ut och äta senare ikväll med ett gäng. (Samma gäng som alltid men vad gör väl det...) Är sugen på att köpa nya träningsbyxor nu. Har ju fortfarande Amandas(!) Röhnisch-jazzbyxor som jag tog över när jag började i Surprise. För drygt 4 år sen... Alla här (nästan alla iaf) har kläder av ett märke som ser ut som ett sigma (se bilden) (ni som var här förra året på VM vet hur märket pannbandet och trosorna aom vi fick såg ut). Kläderna är jättefina och funderar på att inhandla nåt därifrån =).
Bild: Sigma.

Nu måste jag rusa! Massa kramar till er alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis - vad kul! Då kanske det måste bli nya skridskor?? Vi hörs av mer när vi kommit hem från Frankrike.
Kramar.

Anonym sa...

Grattis till platsen!!! Visste att du skulle fixa det, du är ju grym på steg och bågar. Så det blir isdans och team för dig eller? "Lululemon" hette väl det fina märket som är så megastort i Canada. Lycka till med alla träningar! Kram kram

Matilda sa...

Tack Helena =). Bra att du kom ihåg namnet på märket...nu kan jag ge mig ut och leta. Hoppas allt är bra med dig därhemma! kram

Matilda sa...

Mams och paps - Hoppas ni har det bra i Frankrike! Vad gäller skridskor så avvaktar jag nog lite... ska känna av de gamla ett tag till =) kramar!

Anonym sa...

Weeeeeei!!! Grymt är det ju!! Grattis!!
Och jag gillar dina pyjamasbyxor.. skitsnygga.
KRAM